Purjelaev "Anette", kolmemastiline raalaev, bramseilkuunar. Mahutavus 213 BRT, 186 NRT, DWT~350T. Ehitatud Sepa ninases, veestatud 1. september 1912. Esimene tsingitud rauaga ehitatud laev Käsmus. Ehitusmeister P. Sepp Saaremaalt. Peaomanik Joosep Kristenbrun. Esimene kapten alates 1912-1926 Gustav Kristenbrun, hiljem August Suksdorf (Vanapere August) ja mitmed teised. Viimane kapten Madis Kaldma (Krämer) purjetas enne Esimest maailma sõda peaasjalikult kaugesõidus, peale sõda Läänemerel. "Anette" oli väga kiire laev, kuid oma väga saleda kerevormi tõttu ei kannatanud palju purjet. Purjetas kord Kesk-Ameerikast Euroopasse 9-päevaga, mis oli tolle aja purjelaevade maailma rekord (keskmine kiirus 14,8 sõlme). Esimese maailmasõja puhkedes jäi "Anette" seisma Murmanskisse, kust lätlased ta hiljem varastasid. Kapten Anton Altenbrun avastas "Anette" Inglise sadamas ja pani laeva aresti alla. Inglisma merekohus mõistis laeva tagasi endistele omanikele Käsmus. 26.juunil 1942 teel puulaadungiga Käsmust Tallinna, Madis Kaldma (Krämeri) juhatusel hukkus "Anette" idapool Aegna saart Ihasalu lahes miini plahvatusel. Kogu meeskond peale ühe tekipoisi hukkusid. Avarii komisjon kapten Rudolf Linnuste juhatusel ei saanud kindlaks teha plahvatusrelva liiki. Laeva vööriosa triivis Ihasalu lahe randa. (Tekipoisi nimi Arno Pteinfeld Sagadist käis sõja ajal Käsmus taludes abitöid tegemas. Eestistatud nimi Arno Saks, tema isa oli Käsmus kivilõhkuja.)
1 of 15 | Järgmine > | Viimane >> | Tagasi galeriisse |